مفیثد و متنوع

تقویت امنیت نرم جمهوری اسلامی ایران با خبر تلویزیونی

 اطلاع رسانی و خبر، در امنیت نرم نقش مستقیمی دارند و می توانند در تقویت یا تضعیف وضعیت امنیت نرم تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشند. ایفای نقش رسانه ملی در این موضوع مستلزم تدوین راهبرد و سیاست گذاری متناسب با اهداف، مدیریت راهبردی و آینده نگر است. در پژوهش حاضر، با توجه به تاثیر خبر تلویزیونی در مولفه های مدیریت امنیت نرم چون: قدرت نرم، جنگ نرم، افکارعمومی و...، خبر تلویزیونی به عنوان کیفیت مستقل و امنیت نرم به عنوان کیفیت وابسته مورد مطالعه قرار می گیرند. این پژوهش با هدف ارائه راهبردهایی برای خبر تلویزیونی صدا وسیما به منظور تقویت امنیت نرم جمهوری اسلامی ایران است. ابتدا با بررسی اسناد بالادستی اهداف راهبردی تعیین گردیده و با مصاحبه با 28 نفر از کارشناسان که به صورت هدفمند انتخاب شده اند، ورودی  برنامه ریزی استراتژیک شامل زوج نقاط قوت – ضعف و فرصت – تهدید، مشخص گردیده است. با تعیین امتیاز اهم زوج نقاط مذکور، موقعیت خبر تلویزیونی صدا و سیما در فضای امنیت نرم ج.ا.ا در ماتریس تعیین موقعیت راهبردی، در ناحیه محافظه کارانه (تفوق ضعف ها و فرصت ها) تعیین گردید. ماتریس سوات، به عنوان ابزاری برای تعیین راهبردها به کار گرفته شد. با ترکیب و تناظر نقاط فرصت و ضعف 8 راهبرد محافظه کارانه برای خبر تلویزیونی سازمان صدا وسیما جهت تقویت امنیت نرم ج.ا.ا به دست آمد. در مرحله انتخاب، از طریق ماتریس QSPM نیز، جذابیت نسبی راهبرد ها تعیین و از 1 تا 8 با تاکید بر تدوین مجدد ارزش های خبری و ابداع ارزش های پخش اولویت بندی شدند.

 

ادامه در :http://sss.jrl.police.ir/content.php?pagename=show-article&request_id=117534&journal_id=21



:: برچسب‌ها: امنیت نرم، خبر تلویزیونی، قدرت نرم، جنگ نرم،  صدا وسیما,
نويسنده : مهدی


تغييرات بيوشيمايي در طي توسعه گل هاي ميخك مينياتوري گلداني

در بررسي حاضر تغييرات بيوشيمايي در طي توسعه گل ها در دو رقم (پينك و استا) ميخك گلداني مورد بررسي قرار گرفت. ميزان توليد اتيلن و محتواي آمينو سيكلو پوپان كربوكسيليك اسيد (ACC) تا رسيدن به مرحله 5 در هر دو رقم افزايش نشان داد. در فعاليت آنزيم پراكسيداز و سوپر اكسيد ديسموتاز 3 فاز متفاوت مشاهده شد: در مرحله 1 و 2 گل­ها كمترين فعاليت، در مراحل 3 و 4 فعاليت آنزيم­ها در حد متوسط و در مرحله باز شدن كامل گل­ها (5) بيشترين فعاليت آنزيم مشاهده شد. بيشترين فعاليت آنزيم پراكسيداز در هر دو رقم در مرحله 5 اتفاق افتاد. در رقم استا بيشترين فعاليت آنزيم كاتالاز مربوط به مرحله 4 و 5 بود. اما در رقم پينك تفاوت معني در فعاليت اين آنزيم در تمامي مراحل مشاهده نشد. ميزان پراكسيد هيدروژن (H2O2) با نزديك شدن به مرحله 5 افزايش نشان دااد. ميزان قندها (ساكارز، گلوكز و فروكتوز) در زمان باز شدن گل ها افزايش نشان داد. از نتايج اين بررسي ميتوان چنين دريافت كه متابوليسم آنتي اكسيدانها و ميزان قندهاي موجود در گلبرگ ها با روند توسعه گلبرگها مرتبط مي باشد.

 

ادامه در لینک : magiran.com/p1649668



:: برچسب‌ها: پراكسيداز، سوپر اكسيد ديسموتاز، اتيلن، فروكتوز، ساكارز، گلوكز,
نويسنده : مهدی


عملكرد فرماندهان نظامي اميرالمومنين علي(ع) در سرنوشت پيكار صفين؛ مقايسه موردي: مالك اَشتر و اَشعث بن
مالك اشتر نخعي (م39ق) يكي از شخصيت هاي اثرگذار در حوادث عصر خلافت اسلامي و به ويژه در وقايع دوران خلافت اميرالمومنين علي(ع) است كه مورخان به دلاوري، شجاعت، سخنوري و عظمت او تصريح كرده اند. مالك پس از گرويدن به اسلام، از همان آغاز از جمله مريدان و ياران حضرت علي(ع) بود كه در حوادث منجر به خلافت آن حضرت، به صورت موثر نقش داشت و در جنگ هاي زمان ايشان، به ويژه در جنگ صفين، با برانگيختن كوفيان براي نبرد، آراستن سپاه و فرماندهي جنگ، همراه كردن قبيله خود، وارد كردن ضربه هاي سنگين بر سپاه شام، ايراد خطابه و رجزخواني در دفاع از حضرت علي(ع) نقشي محوري ايفا كرد. اشعث بن قيس (م40 يا 41ق) نيز كه از پايگاهي قبيله اي برخوردار بود در اين كارزار، بنا به ضرورت، در تركيب سپاه علي(ع) حضور يافت ولي نقشي بازدارنده ايفا كرد. اين پژوهش با بررسي عملكرد اين دو فرمانده نظامي در پيكار صفين نشان مي دهد كه مواضع اعتقادي و رفتار سياسي فرماندهان نظامي امام علي(ع) در سرنوشت پيكار صفين موثر بوده است. 

ادامه در لینک:magiran.com/p1649336



:: برچسب‌ها: امام علي(ع)، مالك اشتر، اشعث بن قيس، نبرد صفين، تاريخ صدر اسلام,
نويسنده : مهدی


اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول دانشگاه های افسری ارتش
اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران شنبه مورخه 30/11/1395 اعلام می شود.

به گزارش هیئت مرکزی گزینش آجا، پذیرفته شدگان مرحله اول دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت سال تحصیلی 97-96 از روز شنبه 30/11/1395 می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی آجا به آدرس www.Aja.ir  نسبت به تکمیل روند ثبت نام خود در این دانشگاه ها اقدام نمایند.


نويسنده : مهدی


نام گذاری فرودگاه گچساران به نام شهید سرلشکر خلبان امید بخش
 
   

 به گزارش روابط عمومی نهاجا در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین، فرماندهان و خانواده شهدا برگزار شد، امیر سرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی گفت: خلبان امیدبخش اولین خلبان هواپیمای شکاری و اولین استاد خلبان استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
امیر حبیبی اظهار داشت: یکی از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نگه داشتن نام شهدا نامگذاری اماکن به نام شهدا است.
وی در پایان گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی 218 شهید و 50 مفقودالاثر در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
در پایان این مراسم از خانواده شهید امیدبخش  تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است شهید سرلشکر ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال1332در روستای آب شیرین شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود.


نويسنده : مهدی


چه جایی بهتر از نجف

 

افسران - چه جایی بهتر از نجف ؟!

 


نويسنده : مهدی


هیچ دشمنی نمی‌تواند ملت ایران را فلج کند

فرماندهان و جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب دیدار کردند

 همزمان با نوزدهم بهمن ماه سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) و روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان، افسران، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) صبح امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
ایشان در این دیدار فرمودند: رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌گوید باید از اوباما متشکر باشید! چرا؟ متشکر باشیم به‌خاطر داعش و آتش در عراق و سوریه و حمایت علنی از فتنه‌ی ۸۸؟ او بود که تحریم‌های فلج‌کننده برای ملت ایران آورد؛ البته به خواستش نرسید و هیچ دشمنی نمی‌تواند ملت ایران را فلج کند، [ترامپ] می‌گوید از من بترسید! نه؛ مردم پاسخ این حرف‌ها را در ۲۲ بهمن خواهند داد و نشان می‌دهند ملت ایران چه موضعی در برابر تهدید می‌گیرد. 



 


:: برچسب‌ها: جاودانگی, رهبر معظم انقلاب, امام خمینی, نیرو هوایی ارتش, دیدار نهاجا با رهبری,
نويسنده : مهدی


سالگرد فتوای حضرت امام (ره) در خصوص سلمان رشدی

سالگرد صدور فتوای حضرت امام خمینی(ره) در مورد سلمان رشدی

افسران - سالگرد صدور فتوای حضرت امام خمینی(ره) در مورد سلمان رشدی

سالگرد صدور فتوای حضرت امام خمینی(ره) در مورد سلمان رشدی

 


نويسنده : مهدی


امام رضا (ع) فرمود : نگاه به صورت همه سادات درستکار عبادت است

افسران - امام رضا (ع) فرمود :  نگاه به صورت همه سادات درستکار عبادت است.

امام رضا (ع) فرمود : 
نگاه به صورت همه سادات درستکار عبادت است. 

عن أبی الحسن الرضا (ع) 


نويسنده : مهدی


شعر ولادت حضرت زینب (س)

شعر در مورد ولادت حضرت زینب (س)

 نسیم پرده ی گهواره را تکان می داد

برای عرض ارادت خودی نشان می داد

 ستاره های درخشان خوشه ی پروین

کنار پنجره مبهوت کودکی شیرین

 شمیم قدسی او در مدینه پیچیده

بهار آمده, بلبل به غنچه خندیده

 چکاوکان به در باغ ریسه می بندند

شکوفه ها همه دیوانه وار می خندند


نويسنده : مهدی


فرماندهان نیروی هوایی ارتش با آرمان های امام خمینی( ره) تجدید پیمان کرد

فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان های ایشان تجدید پیمان کردند.

تعدادی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز 13 بهمن با حضور در حرم مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی با آرمان های آن امام بزرگوار تجدید پیمان کردند.

در این مراسم امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، امیر سرتیپ نصیر زاده معاون  هماهنگ کننده نهاجا، حجت‌الاسلام جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی و جمعی از کارکنان این نیرو حضور داشتند.


نويسنده : مهدی


نیروی هوایی برای مقابله با تهدیدهای سخت دشمن در آمادگی کامل بسر می برد

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز، نیروی هوایی زنده و پویاست و از نظر تجهیزات و توانایی مقابله با تهدیدهای سخت دشمن کاستی وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان "پی سی 6" که با حضور سرتیپ دوم خلبان محمدی فرمانده پایگاه شکاری ترابری شهید دوران، جمعی از فرماندهان و مسئولین و خانواده های معظم شهدا برگزار شد، گفت: استادان پروازی و کارکنان خدوم و زحمت کش نهاجا مایه آبرو و عزت این نیروی الهی هستند



:: برچسب‌ها: جاودانگی, نیروی هوایی,
نويسنده : مهدی


با بال سوخته هم میتوان پر کشید!
 
افسران - با بال سوخته هم میتوان پر کشید!


به امید روزی که پاساژی به نام شهدای پلاسکو ساخته شود و پوشاکی خدا پسندانه به خاطر این جوانمردان مرد به دست مردم داده شود

 

نويسنده : مهدی


تعصب در حفظ دست اورد های هسته ای
افسران - مسئولان بی تعصب

نويسنده : مهدی


جانشین فرمانده کل ارتش از پروژه های در حال ساخت مسکونی چیتگر و شهید بهشتی بازدید نمود
 

امیر سرتیپ پوردستان در این بازدیدها ضمن بررسی میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت این شهرکها در جلسه ای که با حضور مدیرعامل بتاجا و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد، از تلاش همه مسئولین و دست اندرکاران قدردانی نمود



:: برچسب‌ها: چیتگر،آجا،جاودان,
نويسنده : مهدی


نمازی که آدمی را عباد الرحمن می کند
   

 اهمیت نماز

یکی از مسائلی که آدمی از آن خیلی رنج می برد تنهایی است ... این را از زبان خیلی از پدر و مادرها و پدر بزرگ و مادربزرگ ها شنیده ایم وقتی که فرزندانشان بزرگ می شوند و هرکدام سوی زندگی خودشان می روند...

به عبارت دیگر می توان از سرنوشت و سیر آفرینش انسان این گونه فهمید که انسان تنها آفریده شده و تنها از دنیا می رود و با دانستن این واقعیت، او باید کاری کند که حداقل برای آن لحظات تنهایی اش مونس و رفیقی حقیقی پیدا کرده تا با او همراه باشد : یا انیس من لا انیس له و یا رفیق من لا رفیق له ...

 



:: برچسب‌ها: نماز، خداوند، پاتوق رزمجویان,دماوند ,,
نويسنده : مهدی


سرلشکر باقری در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش تأکید کرد:لزوم افزایش قدرت دفاعی نیروی زمینی ارتش

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی زمینی ارتش می‌بایست ضمن آمادگی کامل، روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود بیافزاید و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی، آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشد.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروی زمینی ارتش می‌بایست ضمن آمادگی کامل، روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود بیافزاید و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی، آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از رشادت‌ها و دلاوری‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش می‌بایست ضمن آمادگی کامل روز به روز بر توانایی و قدرت دفاعی خود بیافزاید و همواره با پیشرفت‌های جدید در عرصه نظامی آماده رزم و دفاع از مرزهای کشور اسلامی باشد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت انتصاب فرمانده جدید نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظارات ستاد کل نیروهای مسلح از نیروهای مسلح این است که با حفظ روحیه ایثارگری و آموزش‌های دینی روز به روز بر تقویت روحیه و آمادگی‌ یکان‌های رزمی افزوده تا دشمنان حتی لحظه‌ای به فکر تجاوز به کشور ما نباشند و ما نباید لحظه‌ای از اندیشیدن به افزایش قدرت دفاعی کشور غفلت کنیم.
 سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: شما عزیزان با دیگر همرزمانتان در سایر نیروهای ارتش و سپاه و دیگر مجموعه‌های امنیتی و دفاعی کشور مظهر نسل با بصیرت هستید و قدرت واقعی نیروهای مسلح ما ایمان حقیقی و انقلابی گری است. تلاش برای بازآفرینی پیروزی‌های گذشته می‌تواند فتح خرمشهر مکرر را تضمین کند. این همان درسی است که ما از هشت سال دفاع مقدس آموخته‌ایم. لذا بایستی با استمداد از شهدا مسیرمان را ادامه بدهیم و در این مسیر با ولایتمداری بدون تفسیر و تعبیر و با تبعیت کامل عمل کنیم. ما باید به قدرت الهی اتکا کنیم و مطمئن باشیم که خداوند در این راه به همه ما عنایت می‌فرمایند


نويسنده : مهدی


جانشین فرمانده کل ارتش از پروژه های در حال ساخت مسکونی چیتگر و شهید بهشتی بازدید نمود

امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش از پروژه های در حال ساخت شهرک مسکونی چیتگر و شهید بهشتی بنیاد تعاون آجا بازدید نمود.
امیر سرتیپ پوردستان در این بازدیدها ضمن بررسی میزان پیشرفت واحدهای مسکونی در حال ساخت این شهرکها در جلسه ای که با حضور مدیرعامل بتاجا و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد، از تلاش همه مسئولین و دست اندرکاران قدردانی نمود.
 وی در این جلسه گفت: ان شاءالله با هدایت، مدیریت و تلاش شما، مسائل و مشکلاتی که در این پروژه ها وجود دارد حل شده و در مدت کوتاهی می توانیم زمینه ای را فراهم کنیم که ساکنین شهرک های چیتگر و شهید بهشتی احساس مباهات کنند که در این شهرکها ساکن هستند.
جانشین فرمانده کل ارتش در خصوص معیشت کارکنان آجا نیز خاطرنشان کرد: در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده داده اند بحث معیشت کارکنان وجود دارد که از مهم ترین امور این بحث، مسکن می باشد و در همین رابطه بازدیدی از این پروژه ها داشتیم و رسیدگی به امور معیشتی کارکنان جزو برنامه های اصلی من می باشد.
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: در حوزه حقوق و مزایا نیز جلسات خوبی با معاونین نیروی انسانی داشتیم و پیش بینی هایی انجام شد که از جمله آن تشکیل شورای عالی معیشت در سطح آجا می باشد.
امیر پوردستان در پایان تاکید کرد: ما باید تمامی مشکلات ساکنین شهرک  های آجا اعم از نظامی و غیرنظامی را برطرف کنیم. سرانه فضاهای سبز، مجموعه های ورزشی، سرانه درمانی، محوطه سازی و... همه تعهداتی است که ما به ساکنین داریم و باید به نحو احسن آن را به انجام برسانیم.
در این بازدیدها، مدیر عامل بتاجا و دست اندرکاران ساخت پروژه های مسکونی چیتگر و شهید بهشتی، گزارشاتی را از روند ساخت و ساز و مشکلات پیش رو ارائه کردند.


نويسنده : مهدی


صحنه جرم و شخصیت جنایی مجرم

صحنه جرم و شخصیت جنایی مجرم

چکیده مقاله:
صحنه جرم هرچند کوچک یا بزرگ اصلی ترین منبع حاوی مدارک و شواهد گران سنگی است که برای پی جویی جرم به کار می آید. اما گاهی مواقع مجرم آثار عینی و ملموسی در صحنه باقی نمی گذارد و کارآگاه در چنین صحنه هایی بایستی به دنبال انگیزه و یا صحبت¬هایی که از مجرم در صحنه باقی مانده باشد و آن را تجزیه و تحلیل نماید؛ زیرا انگیزه مجرمان قابل دیدن نیست و آنها را نمی¬توان زیر میکروسکوپ دید. بر همین اساس در کشف چنین پرونده هایی بایستی از علوم مختلف از جمله روان شناسی جنایی به منظور تحلیل شخصیت مجرم کمک گرفت. زیرا روان شناسی جنایی الگوهای رفتاری مجرمان را به عنوان کمک در توسعه و پیشرفت ترسیم رفتاری مجرمان بررسی می کند. به طور سنتی هر صحنه جرمی به عنوان یک مجموعه مستقلی از داده ها مشاهده می شود که کارآگاه می تواند ردپای متهم را در آن تشخیص دهد. در این مقاله نگارنده قصد دارد ابعاد شخصیتی مجرمان را بر اساس آنچه که در صحنه اتفاق می¬افتد کنکاش نماید.


نويسنده : مهدی


اهمیت کار آتش نشان

""پیامبراکرم(ص ) "

افسران - ""پیامبراکرم(ص ) "

samavat213اهمیت کار آتش نشان

پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله و سلم):«مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَةَ ماءٍ أونارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ»

کسی که دسته ‏ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد ، بهشت بر او واجب می‏شود


نويسنده : مهدی


صلواتی برای سلامتی آتش نشانی که سالهاست بدون ادعاهمراه بانیروهایش آتش اطراف کشور رو قبل از رسیدن به
افسران - صلواتی برای سلامتی آتش نشانی که سالهاست بدون ادعاهمراه بانیروهایش آتش اطراف کشور رو قبل از رسیدن به خانه خاموش میکند.
سردار سرت سلامت

mgh1365صلواتی برای سلامتی آتش نشانی که سالهاست بدون ادعاهمراه بانیروهایش آتش اطراف کشور رو قبل از رسیدن به خانه خاموش میکند.
سردار سرت سلامت


نويسنده : مهدی