مفیثد و متنوع

كالبدشكافي تهاجم عربستان به يمن: ژئوپليتيك، محيط بحران زاي داخلي و سياست بين الملل

نويسنده(گان):
حميد احمدي*، افسانه خسروي

چکيده:
هدف از اين پژوهش درك علل و عوامل تهاجم نظامي عربستان سعودي به يمن در سال 2015م است. بحث اساسي نويسندگان بر اين مبناست كه بر خلاف برداشت رايج پژوهشگران و ناظران مسائل خاورميانه، روابط ميان يمن و عربستان سعودي نه دوستانه بلكه همواره تنش آميز بوده و اين خود زمينه ساز دشمني هاي بيشتر در سال هاي اخير شده است. فرضيه اساسي پژوهش حول اين محور است كه تركيبي از متغير هاي سه گانه ژئوپليتيك، بستر بحران زاي داخلي و سياست هاي منطقه اي و بين المللي مي تواند علل تهاجم عربستان به يمن را در مارس 2015 تبيين كند. در همين زمينه، نويسندگان در آغاز تنش هاي تاريخي ميان يمن و عربستان و در واقع ديدگاه ها و سياست هاي خصمانه سعودي ها درباره يمن را بررسي مي كنند و سپس به تشريح متغير هاي سه گانه براي تبيين تهاجم عربستان و متحدان آن به يمن در مارس 2015 مي پردازند.

ادامه در لینک :magiran.com/p1634119



:: برچسب‌ها: بستر بحران زا، توازن منطقه اي، ژئوپليتيك، سياست بين الملل,
نويسنده : مهدی


اقدام پژوهی مبتنی بر سوءمصرف سیگار در میان پسران جوان

 

زمینه و هدف: این پژوهش در زمینه¬ی کج‌روی و انحرافات اجتماعی و در وجه سلبی، نظم اجتماعی انجام شده است. هدف و موضوع محوریِ آن، سوءمصرف سیگار توسط جوانان و یافتن علل مؤثر بر این رفتار کج‌رو است؛ لذا، رویکردهای اصلی در این پژوهش، نظریه-های انحرافات اجتماعی و اخلاق اجتماعی است. روش¬شناسی: روش انجام تحقیق، بنا به امکانات و ماهیت، موردپژوهی چندگانه¬ی مبسوط و اقدام¬پژوهیِ درون¬موردی است. زمان¬های گردآوری اطلاعات، به¬عنوان نقاط محک، چهار سالِ جداگانه بوده است. یافته¬ها: یافته¬های تحقیق، حاکی از موفقیت نسبیِ اقدام¬پژوهی و کاهش هفت‌درصدی سوءمصرف سیگار میان جوانان حوزه¬ی تحقیق، طی مدت پژوهش است؛ اما الگو¬های لجستیکیِ مبتنی بر اخلاق اجتماعی، حاکی از آن است که مسئولیت سوءمصرف سیگار توسط جوانانِ مورد مطالعه، در حال حاضر، بیش¬تر متوجهِ شرایط توزیع عادلانه¬ی مزایا و موقعیت¬های اجتماعی است. نتیجه¬گیری: فعالیت¬های تربیتی در سطح خُرد و متوسط، این توانایی را دارد که کاهش قابل‌توجهی در مصرف سیگار در میان پسران جوانان ایجاد کند؛ اما با توجه به شیوع این نوع کج‌رفتاری که بیش از 30 درصد از جوانانِ مورد مطالعه را تشکیل می¬دهد؛ باید انتظار داشت که تمام متغیرها، در سطوح سه¬گانه¬ی خُرد، متوسط و کلان بتوانند برای مقابله با آن فعال شوند. این در حالی است که شرایطِ سوءمصرف سیگار توسط جوانانِ مورد مطالعه، عمدتاً به¬طور ساختاری و از سطح کلان نشئت گرفته است و این مؤید آن است که تغییرِ آن، چندان مبتنی بر شرایطِ سطوح میانه و خرد نیست.

ادامه در لینک : f7f36adc5ea5dd65b621b2386bc275a3e7785e03.pdf



:: برچسب‌ها: اقدام پژوهی، سوءمصرف سیگار، اخلاق اجتماعی، شبکه دوستان، هنجار انصاف، رگرسیون لجستیک, ,
نويسنده : مهدی


خواص معجزه آسای رازیانه

 عرق رازیانه خواص,خواص رازیانه برای پوست

عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود

 

رازیانه گیاهی است معطر ، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا ۲ متر می رسد ساقه آن دارای شیارهای هم ردیف و موازی می باشد برگهای آن نازک و نخی مانند شوید است گلهای رازیانه زرد و بصورت خوشه در انتهای ساقه ظاهر می شود و به دو صورت وحشی و زراعی در ایران دیده می شود.

 

 رازیانه یک گیاه دارویی است که طبع گرم و خشکی دارد. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. چون گیاه بسیار گرمی است. اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره‌مند شوید، باید آن را با ماده‌ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.


قسمت‌های مورد استفاده این گیاه عبارتند از: بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد.

خواص رازیانه برای خانم‌ها
رازیانه خواص هورمونی دارد و برای بیش از 90 درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود. به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود. به همین دلیل باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است. رازیانه ضد چاقی است، التهاب‌های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌کند. علاوه بر این اگر با گل‌گاوزبان صرف شود، قاعده‌آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف می‌کند.

رازیانه دارای خواص ضد پیری است
رازیانه خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می شوند.

بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می کنند.

عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود . عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است .

رازیانه برای رفع موهای زائد
رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است. برای این کار، بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

 رازیانه برای تقویت دید 
 یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه (که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد) تقویت دید است. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است. 

,عرق رازیانه خواص,خواص رازیانه برای پوست

رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است

 

 رازیانه برای پیشگیری از پوکی استخوان 
رازیانه حاوی آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ویتامین K است و به حفظ استخوان ها کمک می کند.

خواص ضد سرطانی گیاه رازیانه
رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.

رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است.

فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

دیگر خواص رازیانه  
۱) رازيانه اثر زياد كننده ی شير را در زنان شيرده دارد و بدين منظور مي توان از دم كرده ی رازيانه استفاده كرد.

۲) اشتها آور و مقوي است.

۳) نفخ و گاز معده را از بين مي برد.

۴) قاعده آور است.

۵) استفاده موضعی آب برگ های رازیانه، ناراحتی و خستگی مفرط چشم را از بین می برد. این گیاه که ادرارآور است، با تکرر ادرار سموم بدن را دفع می کند.

۶) جوشانده ريشه رازيانه ملين و مسهل است.

۷) روغن تخم رازيانه كرم روده را از بين میبرد.

۸) حالت تهوع را برطرف مي كند.

۹) براي برطرف كردن آسم ، سرفه و تنگي نفس از دم كرده تخم رازيانه به مقدار سه فنجان در روز استفاده كنيد .

۱۰) براي رفع اسهال رازيانه را با زیره سبز به نسبت مساوي دم كرده و نوش جان کنید.

 ,عرق رازیانه خواص,خواص رازیانه برای پوست

رازیانه دردهاي مفاصل را برطرف مي كند

 
۱۱) رازيانه بعلت داشتن هورمون زنانه رشد دختران را جلو مي اندازد .

۱۲) رازيانه مغز را فعال مي كند .

۱۳) ريشه رازيانه داراي كومارين Coumarin مي باشد . چون اين ماده رقيق كننده خون است بنابراين آنهايي كه مبتلا به تصلب شرائين يا انسداد رگها هستند مي توانند از جوشانده ريشه رازيانه استفاده كنند .

۱۴) دردهاي مفاصل را برطرف مي كند .

۱۵) براي از بين بردن درد آرتروز روغن رازيانه را در محل درد بماليد .

۱۶) مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.

۱۷) رازیانه موها را تقویت می کند، مانع ریزش مو می شود، به بدن آرامش می دهد و حافظه را تقویت می کند.



:: برچسب‌ها: رازیانه ، خواص درمانی ، زنان ,
نويسنده : مهدی


رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
 
افسران - رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
افسران - رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
افسران - رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
افسران - رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
افسران - رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
افسران - رفاقتی که سرآغازش کربلای معلی بود
 

نويسنده : مهدی


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم ق

 

 

 

 

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم قم، از «ایمان و معرفت دینی»، «قدرت علمی»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملی» به‌عنوان عناصر چهارگانه اقتدار کشور و ملت ایران نام بردند و با تأکید بر وظیفه مهم مسئولان و مدیران ارشد کشور، دانشگاهیان، حوزویان، روشنفکران و فعالان سیاسی و فرهنگی برای تقویت این عناصر اقتدار، گفتند: مهمترین درس قیام ۱۹دی مردم قم، شناخت دشمن و شیوه و سمت و سویِ دشمنی، و اقدام به هنگام و با دقت، در مقابل او است.رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که همزمان با سی و نهمین سالگرد قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ برگزار شد، شناخت «نیازِ لحظه» و «اقدام به‌ هنگام مردم قم» را مهمترین ویژگی این حرکت برشمردند و افزودند: به همین دلیل، قیام مردم قم تأثیر خود را گذاشت و زمینه ساز حرکت‌های بعدی و در نهایت، پیروزی انقلاب اسلامی شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وقتِ مخصوص هر فریضه، بهترین زمان انجام آن را «اول وقت» دانستند و خاطرنشان کردند: انجام با تأخیرِ فریضه یا انجام آن بعد از وقت، همانند اقدام توابین بعد از قیام عاشورا خواهد بود که دیرهنگام و بدون تأثیر بود.
ایشان، انقلاب اسلامی را «خیز بلند ملت ایران» برای رهایی از «وابستگی» و «عقب ماندگی» خواندند و گفتند: قطعاً این حرکت، با ایستادگی و مخالفت کسانی که نفع آنها در وابستگی و عقب ماندگی ملت ایران است، مواجه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر «دشمن‌تراشی در انقلاب اسلامی»، تأکید کردند: انقلاب و ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال دشمن‌تراشی نیستند بلکه آن قلدرهای زورگویی که ایران را غصب کرده بودند و از این کشور بیرون رانده شدند و منافع آنها در وابستگی و عقب ماندگی کشور است، امروز «دشمنِ خونی و آشتی ناپذیر ملت ایران» هستند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای شرط اصلی از بین رفتن این دشمنی را «ناامیدی دشمنان» دانستند و افزودند: دشمنی‌ها با نظام اسلامی و ملت ایران وجود دارد و در مقابل، مهمترین وظیفه، «شناخت دشمن و اهداف او، و ایستادگی در مقابل دشمن» است.
ایشان با طرح این سؤال که «دشمن کیست؟» گفتند: دشمنان اصلی ایرانِ مستقل و پیش رونده، «آمریکا، انگلیس، زرسالاران بین المللی و صهیونیست‌ها» هستند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته علاوه بر دشمنان خارجی، «دشمن درونی» هم داریم که عبارت است از «بی انگیزگی، ناامیدی، بی‌حالی، بی‌نشاطی، تنبلی، سیاست‌های غلط، رفتارهای بد، اختلافات گوناگون، و تنگ نظری».
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر ما تنبلی کنیم و به‌وقت عمل نکنیم، دشمن را اشتباه بگیریم و به‌جای «شیطان اکبرِ واقعی»، یک برادرِ ناباب را دشمن بگیریم، ضربه خواهیم خورد.
ایشان وجود دشمنان اصلی خارجی را نه یک شعار بلکه واقعیتی مبتنی بر مبانی مستدل دانستند و گفتند: وقتی که وزیر امور خارجه به‌اصطلاح «خوش اخلاق» آمریکا در نامه خداحافظی خود، به دولت بعدی توصیه می‌کند که «تا می‌توانید به ایران سخت بگیرید و تحریم‌ها را حفظ کنید، زیرا با سخت گیری می توان از ایران امتیاز گرفت»، آیا این دشمن نیست؟ چرا، دشمن است اما یک دشمنِ خندان؛ و رفتار این دشمن خندان با آن دشمنی که ایران را محور شرارت می‌خواند، هیچ تفاوتی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اینکه گفته می‌شود «دشمن»، یک شعار و یا «دشمن‌تراشی» نیست، و اگر چشم را باز کنیم، دشمن را می‌بینیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین درخصوص دشمنی «انگلیسی‌ها» خاطرنشان کردند: انگلیس، استعمارگرِ پیرِ از کارافتاده، اکنون بار دیگر به خلیج فارس آمده و قصد دارد با استفاده از کشورهای این منطقه، منافع خود را به دست آورد و به همین دلیل در حالی‌که خود، یک «تهدید واقعی» است، ادعا می‌کند که ایران، تهدید است.
ایشان گفتند: همچنین محافل انگلیسی در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای کشورهای منطقه و ایران هستند و یکی از اهداف آنها، «تجزیه عراق، سوریه، یمن و لیبی» است و در مورد ایران هم همین نیت را دارند اما چون به شدت از افکار عمومی ایران هراس دارند، آن را بر زبان نمی آورند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انگلیسی‌ها به زعم خود، در حال برنامه‌ریزی برای محدودیت‌ها و تحریم‌های دوران بعد از برجام هستند و همچنین آموزش و تسلیح افراد بومی در منطقه از جمله ایران است تا این افراد به جان نظام اسلامی و ملت بیفتند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای بعد از برشمردن نمونه‌های عینی از اقدامات خصمانه انگلیس بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: آیا این، دشمن نیست؟ آیا دشمن از این، خبیث‌تر می‌توان یافت؟ بنابراین باید دشمن و شیوه‌های دشمنی او را شناخت.
ایشان با تأکید بر اینکه همه آحاد مردم اعم از مسئولان، جوانان، کارگران، و دانشگاهیان باید دشمن و اهداف او را بشناسند، گفتند: هدف اصلی دشمن، ملت ایران و نظام اسلامی است و اگر برخی اوقات نیز با برخی اشخاص یا برخی دستگاهها و نهادها دشمنی می‌کنند، به این علت است که آنها در مقابل او سینه سپر کرده‌اند و دشمن می‌خواهد این افراد یا نهادها را از سرراه خود بردارد.
رهبر انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه مسئولان، دانشگاهیان، حوزویان و فعالان فرهنگی و سیاسی را در چنین شرایطی، «بالا بردن قدرت کشور و مقاوم سازی از طریق تقویت عناصر اقتدار ملی» دانستند و افزودند: یکی از مهمترین عناصر اقتدار و تحرک کشور، «ایمان دینی مردم به‌ویژه جوانان» است، زیرا در طول ۱۴۰ سال گذشته، هر حرکت جریان‌ساز و تأثیرگذاری که در کشور روی داده است، عنصر اصلی آن، «ایمان دینی» بوده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای به قضایایی همچون «تحریم تنباکو»، «مشروطیت» و «ملی شدن صنعت نفت» اشاره و تأکید کردند: در همه این قضایا، «ایمان دینی» و «پیشاهنگی علما و روحانیون» به عنوان مظهر دینداری مردم، حرف اول را می‌زد و هرگونه انحراف یا شکستی که در این قضایا به وجود آمد، به دلیل دوری از عنصر دینی و کنار گذاشته شدن علما بود.
ایشان به نقش بی‌بدیل «ایمان دینی» در «قیام پانزده خرداد»، «پیروزی انقلاب اسلامی»، «دوران دفاع مقدس» و قضایای دیگر در سالهای اخیر اشاره کردند و گفتند: امروز تلاش گسترده‌ای برای تضعیف یا از بین بردن ایمان دینی در مردم به ویژه جوانان، در جریان است اما باید این عامل اقتدار را حفظ و تقویت کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، شرطِ تأثیرگذاری ایمان دینی را همراه شدن آن با «معرفت دینی» دانستند و افزودند: معرفت دینی یعنی حضور دین در جامعه، سیاست، اقتصاد و اداره کشور و به تعبیری همان جمله معروف مرحوم مدرس که گفت «دیانت ما عین سیاست ما است».
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی و طراحی هیأت‌های اندیشه ورز امریکایی و انگلیسی برای مقابله با «دین سیاسی» و «جدایی دین از سیاست» خاطرنشان کردند: آنها به دنبال «دینِ گوشه‌ی مسجد و داخل خانه و فقط در درونِ افراد» هستند و نه «دینِ همراه با عمل در اقتصاد و سیاست و زیربارِ دشمن نرفتن».
ایشان تأکید کردند: دشمن از آن دینی می‌ترسد که دولت، اقتصاد، قدرت، سیاست، ارتش و سیستم مالی و اداری دارد، بنابراین معرفت دینیِ صحیح، منفک نشدن دین از زندگی و سیاست است.
رهبر انقلاب اسلامی، «قدرت علمی» را دومین عامل اقتدار کشور خواندند و گفتند: با وجود خباثت‌های برخی عناصر خودفروخته که سعی در ناامید کردن جوانان و کوچاندن آنها از کشور دارند، اما جوانان انقلابی و مؤمن ایستاده‌اند و به حرکت علمی خود ادامه می‌دهند که یک نمونه آن در دیدار چند روز پیش نخبگان بسیجی و مدال‌آور دانشگاه صنعتی شریف مشاهده شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: یکی از راههای مقاوم سازی کشور، ادامه حرکت علمی است، بنابراین حرکت علمی نباید متوقف شود و همچنین نباید شتاب آن کاهش یابد.
ایشان از «اقتصاد مقاوم» به عنوان سومین عامل اقتدار کشور اشاره کردند و افزودند: نباید مردم دچار مشکلات اقتصادی گوناگون همانند بیکاری و رکود باشند و مسئولان هم فقط حرف بزنند زیرا هدف اصلی از تحریم ها، ایجاد مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم و جدا کردن آنان از نظام است و حتی در برداشتن تحریم‌ها نیز به گونه ای عمل می‌کنند که مشکلات باقی بمانند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: پادزهر این طراحی دشمن، همان «اقتصاد مقاومتی» است که بارها گفته‌ایم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر کشوری اقتصاد قوی داشته باشد، پول آن کشور ارزش پیدا می‌کند و مسئولان و مردم آن نیز دارای اعتبار می‌شوند.
ایشان افزودند: یکی از راههای اصلی مقاوم سازی اقتصاد، «رهایی از وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت» است زیرا قیمت نفت، اهرمی در دست دیگران برای فشار به کشورها است.
رهبر انقلاب اسلامی «حفظ عزت ملی» را چهارمین عامل اقتدار ملی برشمردند و تأکید کردند: عزت ملی به معنای حفظ عزت کشور و ملت در مذاکرات بین المللی و رفت‌وآمدهای دیپلماتیک، و زیر بار زور نرفتن است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر این عناصر اقتدار ملی را بشناسیم و تقویت کنیم و نسبت به اهداف و روشهای دشمن نیز آگاهی پیدا کنیم، می‌توانیم در مقابل طراحی‌های او برنامه‌ریزی و مقاومت کنیم اما اگر این عناصر را نشناسیم و بصیرت نداشته باشیم، ممکن است به دشمن، کمک هم بکنیم و به جای دشمن، دوست و جبهه خودی را هدف قرار دهیم.
ایشان با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن عوامل اقتدار ملی، گفتند: از بین بردن «ایمان، حیا و عفاف، پایبندی به مبانی دینی و حاکمیت دین، متوقف کردن حرکت علمی، مخدوش کردن عزت ملی»، و «تضعیف دستگاهها و نهادهایی که مظهر اقتدار کشور هستند» از برنامه‌های دشمن است که باید در مقابل آنها ایستاد.
رهبر انقلاب اسلامی، «حمله به سپاه، بسیج و شورای نگهبان» را در چارچوب طراحی دشمن برای تضعیف دستگاهها و نهادهای مظهر اقتدار کشور خواندند و افزودند: من کاری به بگومگوهای اخیر رؤسای دو قوه ندارم زیرا موضوع مهمی نیست و به حول و قوه الهی تمام می‌شود، اگرچه دشمن به دنبال بزرگ‌نمایی آنهاست اما همه باید وجود یک قوه قضاییه مستقل، شجاع و قاطع را قدر بدانند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: من همواره از دولتها، از مجلس شورای اسلامی و از قوه قضاییه حمایت کرده و می‌کنم اما باید دید دشمن به دنبال چیست و او را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.
ایشان تأکید کردند: امروز مهمترین اهداف کشور، داشتنِ «دستگاه امنیتی قوی»، «دستگاه نظامی مقتدر و مردمی»، «حرکت عظیم مردمی به نام بسیج»، «روحانیت آگاه به زمان و حاضر در صحنه»، «قوه قضاییه مقتدرِ کامل»، و «دولت برنامه ریزِ دقیق و شجاع» است زیرا با تأمین این اهداف، حرکت ملت ایران موفق خواهد شد و باید هر کدام از این عناصر که موجود نیستند، تأمین، و عناصر موجود، حفظ شوند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به رویشها و حرکتهای علمی و فرهنگیِ پر شمار و فراگیر جوانان مؤمن و انقلابی در کشور، گفتند: امروز بهترین مدال‌آوران کشور در مسابقات علمی، جوانان بسیجی هستند و جوانان نخبه، با هوش و همچنین اساتید دارای فکر، انگیزه و عزم انقلابی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی فعال هستند و ما مسئولان وظیفه داریم هر چه می‌توانیم به این جوانان پر انگیزه کمک کنیم.
ایشان با اشاره به شناخت نادرست دشمن از ملت ایران، «فتنه ۸۸» را نمونه‌ای از خطاهای محاسباتی دشمن برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن در سال ۸۸ با به‌راه‌انداختن فتنه به خیال خود کار را به نقاط حساس و باریک رساند اما ناگهان حرکت عمومی ۹ دی که از جنس حرکت ۱۹دی ۵۶ بود، همه را مبهوت کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای بار دیگر وظیفه همه قشرهای فعال کشور را «حفظ و تقویت عوامل اقتدار ملی» خواندند و تأکید کردند: حتی کسانی که به دین و شریعت پایبندی و دلبستگی ندارند اما ایران را دوست دارند و خائن و دشمن در لباس دوست نیستند، بدانند که «حمله به ایمان اسلامی جوانان»، «خیانت به ایران و کشور» است.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان بار دیگر درس حادثه ۱۹ دی را «شناخت دشمن و شیوه‌های دشمنی و ایستادگی و مقابله بهنگام و همه‌جانبه در مقابل او» دانستند و تأکید کردند: اگر به این درس عمل کنیم، دشمنان عنود و جهانی در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

 

 



:: برچسب‌ها: رهبری، پاتوق رزمجویان، بصیرت,
نويسنده : مهدی


تیراندازی ممتد ضدهوایی در مرکز تهران،هدف ساقط شد

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

واکنش مردم به شلیک پدافند هوایی در تهران

لحظاتی قبل صدای شلیک ممتد سامانه‌های پدافند هوایی در مرکز تهران شنیده شد.

به گزارش فارس، عصر امروز و لحظاتی قبل صدای شلیک سامانه‌های پدافند هوایی در مرکز تهران شنیده شد.

 این تیراندازی ممتد و چند دقیقه به طول انجامید.


نويسنده : مهدی


نیروهای مسلح کشور باید به عنوان دست بلند نظام مظهر اقتدار ملت باشن
 Image result for ‫حسنی مقدم‬‎

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی راهبردی ارتش، نهمین نشست هم اندیشی مسئولان سیاسی نیروهای مسلح استان گیلان به میزبانی مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در رشت برگزار شد.در این مراسم فرمانده مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) بصیرت و روشنگری را نیاز همه اقشارکشور به ویژه نسل جوان  دانست و افزود : هرچه قدر بتوان به نسل جوان آگاهی بخشید، در همان راستا  می توانیم با التزام اعتقادی و اخلاقی ،عملکرد بهتری در جهت نیل به اهداف و آرمانهای نیروهای مسلح داشته باشیم .وی با اشاره به اینکه هویت ما دفاع از هویت اسلام ، انقلاب و کشور است گفت : نیروهای مسلح کشور به عنوان دست بلند نظام باید مظهر اقتدار ملت باشند. امیردریاداردوم حسنی مقدم افزود: یکی از مهمترین ویزگیهای انقلاب اسلامی این بود که همه اقشار مردم و جامعه را با مسائل سیاسی آشنا کرد و با این کار بر بصیرت مردم افزود. وی میدان جهاد با دشمنان را گسترده و متعدد توصیف کرده و خاطر نشان کرد : جهاد با دشمن در زمینه های مختلف امنیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در جریان است و برای دفاع از دستاوردهای  اسلام و انقلاب می بایست با ایستادگی، مقاومت مدبرانه و همچنین حضور با بصیرت در صحنه بکوشیم تا از دشمن شکست نخوریم . فرمانده مرکز آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) جوانان را نوک پیکان حملات فرهنگی دشمن دانست و افزود : استکبار جهانی در تلاش است به لحاظ فرهنگی و اعتقادی ، توان روحی وجسمی جوان ما را در اختیار بگیرد، لذا می بایست ضمن شناخت دقیق و آسیب شناسی اهداف دشمن ، معرفت و شناخت نسل جوان خود را بالا ببریم . 
دریاداردوم حسنی مقدم در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: کشور ما همواره مورد طمع دشمنان بوده است ، چرا که آنها با فضیلت ها و پیشرفت های کشور دشمن هستند،به همین منظور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید همواره بالاترین اثربخشی رزمی خود را از لحاظ روحی و جسمی داشته  باشند.



:: برچسب‌ها: نیروهای مسلح ، راهبرد ، نیروی دریایی,
نويسنده : مهدی


آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها

picture (400×266)
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته اند .
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی با بیان اینکه همه باید در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت کند، اظهارداشت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند ما همین امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) نیز در همین راستا راه صحیح را به مردم نشان دادند.
 نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بایستی نیت ما رضای خدا باشد چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امر به معروف و نهی از منکر را باید با استدلال گفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به شیوه های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای دوام و اثر گذاری بهتر فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست.
وی در پایان به منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص فرضیه امر به معروف و از نهی از منکر اشاره کرد و تصریح نمود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خود با مسئولین کشور همواره به این فرایض الهی اشاره می نمایند که نشان از اهمیت ویژه این فرایض برای رهبری انقلاب دارد.
گفتنی است سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش با حضور  سخنرانی امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و حجت الاسلام احمد جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی  سیاسی این نیرو در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد .



:: برچسب‌ها: آمران به معروف ، ناهیان از منکر،عقیدتی سیاسی,
نويسنده : مهدی


از نظر روانشناسی چگونه خواسته خود را بیان کنیم

نويسنده : مهدی


دو سه بیتی که بمانده‌ست بگو مستانه

 

دو سه بیتی که بمانده‌ست بگو مستانه

در دلت چیست عجب که چو شکر می‌خندی

دوش شب با کی بدی که چو سحر می‌خندی

ای بهاری که جهان از دم تو خندان است

در سمن زار شکفتی چو شجر می‌خندی

آتشی از رخ خود در بت و بتخانه زدی

و اندر آتش بنشستی و چو زر 


نويسنده : مهدی


 دم نوش های گیاهی برای درمان گلودرد

 

دم نوش های گیاهی برای درمان گلودرد

  

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 با فرا رسیدن فصل سرما، شیوع سرماخوردگی، زکام، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی و ... افزایش می یابد. اگر شدت این علائم زیاد باشد ناگزیر به پزشک مراجعه خواهید کرد. اما می توان با روش های خانگی هم بسیاری از این علائم را تسکین داد. درمان های خانگی و طبیعی به سرعت داروهای شیمیایی اثر نمی گذارند؛ اما ماندگاری بیشتری دارند و بی خطرتر و مطمئن تر می باشند. طی این مقاله و مقاله بعد، شما را با درمان های طبیعی در زمینه تسکین گلودرد آشنا می کنیم.

نوشیدنی سرکه سیب

سرکه سیب اسیدیته بالایی دارد و می تواند باکتری ها را از بین ببرد و زمانی که با عسل مخلوط شود، حالت ترشی آن را تعدیل می نماید.

 

 

برای درمان گلو درد، سرکه سیب را با عسل و آب مخلوط نمایید و تا زمانی که گرم است بنوشید

 

مواد لازم:

سرکه سیب: یک قاشق غذاخوری

عسل: یک قاشق غذاخوری

آب گرم: یک فنجان

 

دستورالعمل:

سرکه سیب را با عسل و آب مخلوط نمایید و تا زمانی که گرم است بنوشید. اگر دوست ندارید آن را بنوشید و از طعمش خوشتان نیامد. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و یک بار در روز غرغره نمایید.

 

جوشانده فلفل هندی

آب گرم و فلفل هندی (قرمز) حالتان را بهتر می کند. این هم یکی دیگر از راه های طبیعی است. ولی احتمالاً از این هم زیاد خوشتان نیاید. فلفل قرمز و سایر فلفل های تند دارای ماده شیمیایی به نام کاپسایسین هستند که مانند آسپرین، موقتاً درد را کاهش می دهند. در حقیقت این مواد با سرکوب کردن ماده P که پیام درد را به مغز می فرستد، باعث کاهش احساس درد می شوند. در نتیجه گلودرد تا حدودی بهتر می شود.

 

 

 

نوشیدن آب گرم و فلفل هندی، گلودرد را تا حدودی بهتر میکند

 

مواد لازم:

پودر فلفل هندی: نصف قاشق چای خوری

آب جوش: یک فنجان

عسل: یک قاشق چای خوری

 

دستورالعمل:

فلفل هندی را به یک فنجان آب در حال جوش بیفزایید، عسل را به آن اضافه کنید. و سپس شعله گاز را خاموش نمایید. بگذارید کمی خنک شود، سپس بنوشید. اگر به ادویه ها حساسیت دارید، مقدار فلفل را به یک هشتم قاشق چای خوری کاهش دهید.

 

جوشانده پیچ امین الدوله

چرا به گیاهان دارویی اقبال زیادی شده است؟ زیرا برخلاف طب نوین که مرتباً تغییر می کند و هر زمان درمانی متفاوت ارائه می دهد، درمان با گیاهان دارویی از سالیان گذشته وجود داشته و اثربخش و موثر بوده است و این اثربخشی طی سالیان متمادی تغییری نکرده است.

 

پیچ امین الدوله یکی از گیاهانی است که برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند گلودرد و سرفه کارآمد می باشد. زیرا اثرات ضد باکتریایی دارد. چرک را از بدن خارج می کند و سموم را از جریان خون به بیرون هدایت می نماید. همچنین به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و تورم گلو را کاهش می دهد. یک جوشانده لذت بخش از این گیاه اعجاب آور حالتان را کمی بهتر می کند.



:: برچسب‌ها: دمنوش, سرماخوردگی, طب سنتی,
نويسنده : مهدی


مردم هوشیار باشید

نويسنده : مهدی


انتصاب جانشین و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ نوذر نعمتی به عنوان جانشین و امیر سرتیپ علی جهانشاهی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش،صبح امروز مراسم معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، معاونین و جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو در ستاد فرماندهی نیروی زمینی برگزار شد و امیر سرتیپ نوذر نعمتی به عنوان جانشین و امیر سرتیپ علی جهانشاهی به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش معرفی شدند.

گفتنی است این انتصاب برابر پیشنهاد فرمانده نیروی زمینی و تصویب فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی پیش از این معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی و فرماندهی تیپ هوابرد شیراز ، تیپ 65 نوهد و فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 23 پرندک را در کارنامه فرماندهی خود دارد.

امیر سرتیپ جهانشاهی نیز پیش از این فرمانده قرارگاه شمالشرق نیروی زمینی و فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان بوده است.

 



:: برچسب‌ها: ارتش, انتصاب, معاون هماهنگ کننده,
نويسنده : مهدی


افراد چگونه پیر می شوند

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی پیری

مطالعات محققان دانشگاه بوستون نشان می دهد با استفاده از الگوی نشانگرهای زیستی می توان نحوه پیرشدن افراد و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با سن را پیش بینی کرد.

به گزارش ایرنا از مدیکال ساینس، مطالعات محققان دانشگاه بوستون نشان می دهد با استفاده از این الگوی نشانگرهای زیستی می توان نحوه پیرشدن انسان و تغییرات عملکرد شناختی و فیزیکی مرتبط با افزایش سن، طول عمر و بیماری های مرتبط با افزایش سن از قبیل حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سرطان را پیش بینی کرد؛ از طرفی می توان پیش بینی کرد چه افرادی با افزایش سن از سلامت بیشتری برخوردارند.



:: برچسب‌ها: ارتش، جاودانگی,
نويسنده : مهدی


سامانه اصلاح اطلاعات ثبت نام شدگان دانشگاه های افسری آجا فعال شد

پس از 52 روز ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سامانه اصلاح اطلاعات ثبت نام شدگان این دانشگاه ها فعال شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، افرادی که موفق به ثبت نام در دانشگاه های افسری ارتش شده و دارای نقص مدارک بوده، اطلاعات خود را به طور کامل وارد نکرده اند و یا اطلاعات خود را اشتباه وارد نموده اند می توانند از امروز تا بیستم دی ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ارتش به نشانی www.Aja.ir نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.  



:: برچسب‌ها: ارتش، دانشگاه، جاودانگی,
نويسنده : مهدی